KONSERWACJA UKŁADU HAMULCOWEGO

0

Każdy kierowca chciałby użytkować swój samochód w sposób bezpieczny, nie wydając pieniędzy na niepotrzebne naprawy czy zbyt częstą wymianę elementów eksploatacyjnych. W przypadku układu hamulcowego możemy ograniczyć częstotliwość wymiany elementów ciernych, jednocześnie zwiększając poziom bezpieczeństwa, poprzez przeprowadzanie odpowiedniej konserwacji układu.
Jakie elementy podlegają konserwacji w układzie hamulcowym?

W hamulcach tarczowych tego typu konserwacji podlegają:
1. Prowadnice zacisków hamulcowych, które należy okresowo smarować, dzięki czemu uzyskujemy równomierne zużycie klocków hamulcowych po obu stronach tarczy hamulcowej

2. Osadzenia klocka w jarzmie – czyszczenie w tych miejscach i smarowanie odpowiednim smarem, zapobiega zapiekaniu się klocków. Ten zabieg przeciwdziała nierównomiernemu zużyciu klocków oraz zmniejsza siłę konieczna do uruchomienia klocków

3. Tłoczek hamulcowy – w tym przypadku konserwacja polega na kontroli osłon gumowych i ich ewentualnej wymianie. Dzięki temu zapobiegamy uszkodzeniu tłoczka na skutek oddziaływania zabrudzeń, a tym samym kosztownej regeneracji zacisku. Powierzchnie tłoczka możemy dodatkowo smarować niewielką ilością specjalnego smaru odpornego na działanie płynu hamulcowego.

4. Powierzchnia przylegania tarczy do piasty koła – konserwacja w tym miejscu polega na wyczyszczeniu występującej rdzy, należy pamiętać aby nie stosować tutaj żadnych środków smarnych.SMAROWANIE_UKLADU_HAMULCOWEGO
KOROZJA_UKLADU_HAMULCOWEGO

W hamulcach bębnowych należy konserwować:
1. Powierzchnia pomiędzy szczękami hamulcowymi, a płaszczyzną blachy kotwicznej – powinna być czysta, aby nie powodować utrudnień w pracy szczęk.

2. Układ samoregulacji przy każdej kontroli powinien być wyczyszczony i nasmarowany ( jeżeli zastosowane rozwiązanie techniczne dopuszcza użycie środka smarnego). W przypadku unieruchomienia tego mechanizmu, układ przestanie hamować koło samochodu.
Ważnym elementem w układzie hamulcowym jest znajdujący się tam płyn, który zawiera w sobie różne dodatki, również zabezpieczające przed korozją. Dlatego ważną czynnością jest jego okresowa wymiana.

Podczas  konserwacji elementów układu hamulcowego, używać należy tylko przeznaczonych do tego środków, odpornych na wysokie temperatury.
Artykuł został przygotowany przez specjalistów firmy:
slusarczyk

Udostepnij na:

O autorze tekstu

0 0

ZOBACZ INNE

Dodaj komentarz