“Time-to-Green”: In the Audi virtual cockpit or head-up display, drivers see whether they will reach the next light on green while traveling within the permitted speed limit.

Samochód komunikujący się z sygnalizacją

0

Audi of America nawiązało współpracę z kilkoma metropoliami Ameryki Północnej,
z którymi wspólnie tworzy infrastrukturę niezbędną do wdrożenia usług typu car-to-X.
Łącząc poszczególne modele Audi z infrastrukturą smart cities – inteligentnych miast, zwiększa wydajność energetyczną. Kolejne usługi typu car-to-X, uczynią z samochodu jeszcze bardziej interaktywne narzędzie mobilne. Zwieńczeniem całego procesu będzie jazda autonomiczna.

Na początek, w funkcję tą wyposażane będą wszystkie modele Audi A4 i Q7 produkowane na amerykański rynek od czerwca 2016, na których pokładzie znajduje się Audi connect. Miejskie centra zarządzania ruchem ulicznym na terenie Stanów Zjednoczonych przekazywać będą odpowiednie dane dotyczące sygnalizacji świetlnej do partnera projektu, firmy Traffic Technology Services TTS. Tutaj odpowiednio będą przetwarzane i przesyłane w czasie rzeczywistym do komputera pokładowego samochodu marki Audi z wykorzystaniem szybkiego łącza, np. standardu 4G/LTE.

Pierwsza funkcja usługi car-to-X „informacja o sygnalizacji ulicznej” nazywa się „time-to-green”, czyli „czas do zielonego”. Kierowca widzi w Audi virtual cockpit lub na wyświetlaczu danych na szybie head-up display, czy jest w stanie dojechać
z dozwoloną prędkością do kolejnego sygnalizatora na którym pali się zielone światło. Jeśli nie, sekundnik odlicza czas do kolejnej fazy zielonego światła, a kierowca może zawczasu zdjąć nogę z gazu. Pilotażowe projekty prowadzone w Europie pokazały, że dzięki informacji o zmianie sygnalizacji, kierowcy jeżdżą bardziej przewidywalnie, co pozytywnie wpływa na płynność ruchu ulicznego.
Testach, ilość samochodów, które muszą się zatrzymać podczas jazdy w ruchu ulicznym, spadła o blisko 20 procent. Pozwala to zaoszczędzić czas, a na dodatek w ramach projektu pilotażowego przyniosło oszczędności w spalaniu paliwa rzędu 15 procent.
W przyszłości, z wyników prac badawczych prowadzonych przez specjalistów
z Ingolstadt korzystać będą mogły również inne marki. Rosnąca popularność tego rozwiązania pomoże miejskim inżynierom ruchu lepiej zrozumieć przyczyny korków i optymalnie regulować sygnalizację świetlną.

„Informację o sygnalizacji ulicznej” będzie można również w przyszłości skomunikować z inteligentną nawigacją i wykorzystać ją do wdrożenia nowych koncepcji napędu. W ten sposób „zielone fale” mogą stać się elementem optymalizacji trasy wytyczanej przez nawigację.

Audi zamierza wdrożyć taki system także w Europie. Projekty pilotażowe prowadzone były już w Berlinie, Ingolstadt, Garmisch-Partenkirchen czy w Weronie. W samym tylko Berlinie, z systemem połączono blisko 700 sygnalizatorów
w centrum miasta. Niestety na Starym Kontynencie brakuje jednolitych standardów danych i cyfrowej infrastruktury. W Europie używa się różnych systemów sterowania ruchem, ponieważ na przestrzeni lat infrastruktura rozwijała się tu lokalnie i jest mocno zdecentralizowana.

Udostepnij na:

About Author

0 0

ZOBACZ INNE

Dodaj komentarz